ביטוח בריאות פרטי

ביטוח בריאות פרטי

ביטוח בריאות פרטי הוא ביטוח בריאות המעניק כיסוי ביטוחי להוצאות רפואיות מעבר לכיסוי המוענק לכל ישראלי ברובד הבסיס - שהוא למעשה הביטוח הבסיסי שאנחנו מקבלים כתמורה לתשלומי מס בריאות וביטוח לאומי, ומכסה את הטיפול הבסיסי של קופות החולים, תרופות הכלולות בסל, ניתוחים ואשפוזים הכרחיים ועוד.

אלו הם גם המקרים בהם ישנן תלונות רבות על זמני המתנה ארוכים ואנשי מקצוע בלתי מנוסים. יום העבודה הרשמי במערכת הבריאות הציבורית בישראל הוא בין השעות שבע בבוקר לשלוש בצהריים. לכן, כל הניתוחים האלקטיביים (כלומר- לא ניתוחים דחופים) במסגרת רובד הבסיס ייקבעו לשעות הללו.

לרוב, הדבר אינו מאפשר יותר משלושה ניתוחים ביום ומכאן מתחילים זמני ההמתנה הארוכים.
תוסיפו את העובדה שכל ניתוח דחוף דוחה ניתוח אלקטיבי והנה קיבלנו זמני המתנה של חצי שנה לניתוח.

גם בנושא קביעת התורים לרופאים מומחים ישנה בעייתיות ברפואה הציבורית בישראל, וגם פה התלונות הן על זמני המתנה של חודשים ארוכים לתור עם מומחה- אותו מומחה שבתשלום של כמה אלפי שקלים יקבל אתכם עוד באותו היום.

מערכת הבריאות הציבורית בישראל לא מתגמלת רופאים כראוי ולכן רובם מעדיפים לעבוד "בפרטי". הדבר יוצר בעיה של חוסר ברופאים מומחים במערכת הציבורית וזמני המנה ארוכים.

ביטוח רפואי פרטי פותר את הבעיה!

בניגוד לביטוח הבריאות הבסיסי, שאינו ניתן לבחירה והחיוב עבורו (כמו שאמרנו) הוא באמצעות מס הבריאות וביטוח לאומי, ביטוח בריאות פרטי נרכש על ידי יחידים או מסופק על ידי מעסיקים כחלק מחבילת הטבות לעובדים.

פוליסות ביטוח בריאות פרטיות יכולות להשתנות מאוד מבחינת כיסוי, עלות ותנאים, רכישתן היא לבחירת המבוטח במאה אחוזים, ולרוב יש איזשהו מקום למשחק בתנאי הכיסוי.

תוכניות ביטוח בריאות פרטי מציעות מספר הטבות על פני תוכניות ביטוח ציבוריות. אחד היתרונות העיקריים של ביטוח בריאות פרטי הוא שביטוח זה מספק כיסוי מקיף יותר לשירותים וטיפולים רפואיים.

המשמעות של הדבר היא גישה למגוון רחב יותר של ספקי שירותי בריאות, כמו גם כיסוי לטיפולים ותרופות שאינם מכוסים על ידי רובד הבסיס. בנוסף, ביטוח בריאות פרטי עשוי להציע אפשרויות גמישות יותר עבור שירותי בריאות, כגון היכולת לראות מומחים ללא הפניה.

יתרון נוסף של ביטוח בריאות פרטי הוא שהוא מספק גישה מהירה יותר לטיפול רפואי. מכיוון שמערכת הבריאות הציבורית נמצאת תחת עומס רב ומטופלים לעיתים נאלצים להמתין חצי שנה ויותר לתור עם רופא מומחה, ביטוח בריאות פרטי מאפשר למבוטח זמני המתנה קצרים יותר לביקורים אצל רופא והליכים רפואיים.

פועל יוצא נוסף של קבלת טיפול מחוץ למערכת הציבורית היא שהרופא פחות מוגבל על ידי נהלים של קופת החולים, שבמקרים רבים נובעים משיקולים כלכליים מערכתיים, ויכול להפנות ליותר בדיקות. לכן הטיפול במסגרת תוכניות ביטוח פרטיות הוא יותר נרחב.

ביטוח בריאות בישראל מבטיח טיפול ידידותי

גורם נוסף שמטופלים רבים מתלוננים עליו, ושאותו ביטוח בריאות פרטי פותר, הוא נושא היחס. רוב התביעות במסגרת חוק זכויות החולה אינן סובבות על טיפול לקוי או רשלנות, אלא על יחס שפוגע בכבודו של המטופל. הסיבה האולטימטיבית היא שהצוותים במערכת הבריאות מתוחים עד קצה היכולת שלהם (ויש שיטענו שגם מעבר לה) והם כבר שחוקים.

ברפואה הפרטית התגמול הכלכלי לצוותים ראוי, הם אינם עובדים סביב השעון, הם לא עייפים כל הזמן - הם אינם שחוקים! יתרה על כך, במערכת הציבורית אין למטופל בחירה. במערכת הפרטית, רופא שלא מתנהג בכבוד למטופלים ימצא את עצמו ללא מטופלים וללא פרנסה.

לכן, בישראל של ימינו, מי שיכול להרשות לעצמו קונה ביטוח בריאות פרטי כדי להבטיח לעצמו שקט נפשי וגישה לטיפול רפואי איכותי, יעיל ומכבד.

כאשר אתם שוקלים אם לרכוש ביטוח בריאות בישראל, חשוב להעריך היטב את האפשרויות הזמינות ולהשוות בין רמות הכיסוי והעלויות. חשוב גם לשקול מגבלות אפשריות על הכיסוי הביטוחי, כגון תנאים קיימים או אי-הכללות עבור הליכים או טיפולים מסוימים, וכן תרופות שאינן בסל הבריאות.

בסופו של דבר, ההחלטה איזה ביטוח בריאות פרטי לרכוש תהיה תלויה במגוון גורמים, לרבות צרכי בריאות אישיים, משאבים כלכליים והעדפות אישיות.

למידע נוסף על ביטוח בריאות פרטי והשוואה בין פוליסות לחצו כאן
crossmenu