ביטוח חיים למשכנתא

ביטוח חיים למשכנתא

שקט נפשי במחיר סביר
עבור אלו בינינו שמצבם הכלכלי מאפשר להם לרכוש דירה, זהו לא רק הנכס הכי יקר בבעלותם, אלא גם הנכס הכי חשוב בבעלותם - שכן קורת גג היא כורח קיומי עבור כל בני האדם. עבור רוב בעלי הדירות בישראל כיום, הדירה משולמת באמצעות משכנתא- שנדמה שרק מתייקרת עם השנים כחלק מהעלייה הכללית ביוקר המחיה בישראל.

אבל מה קורה אם המפרנס העיקרי בבית חלילה נפטר? במקרה כזה, ביטוח חיים למשכנתא מבטיח שגם במקרה והנורא מכל קרה, המשפחה לא תישאר ללא קורת גג. ביטוח חיים למשכנתא הוא למעשה סוג של כיסוי ביטוחי שמטרתו היא לשלם את יתרת המשכנתא על הנכס במידה ובעל הפוליסה נפטר לפני שהמשכנתא סולקה במלואה.

ביטוח מסוג זה יכול להציע מידה מסוימת של שקט נפשי ויציבות כלכלית לאלו המודאגים שמשפחתם תישאר ללא קורת גג במידה והם יישארו עם משכנתא שבתשלומיה הם אינם יכולים לעמוד. הכיסוי בביטוח חיים למשכנתא בדרך כלל שווה ליתרת החוב של המשכנתא, והפוליסה נועדה לפרוע את שארית המשכנתא במקרה של מות המבוטח.

הדבר יכול להעניק מידה מסוימת של ביטחון כלכלי והקלה כלכלית למוטבים של המבוטח, שאולי ייאלצו להתמודד עם קשיים כלכליים - אך לכל הפחות תהיה להם קורת גג משום שהמשכנתא סולקה והבית כבר לא יהיה משועבד לבנק.

יתרונות של ביטוח חיים למשכנתא

אחד היתרונות העיקריים של ביטוח חיים למשכנתא הוא בכך שהוא מספק כיסוי ספציפי למשכנתא, שלרוב אינה מכוסה בפוליסות ביטוח חיים מסורתיות. לכן, אנשים עם ביטוח חיים מסורתי אשר מוסיפים את ביטוח החיים למשכנתא לתיק הביטוחים שלהם מספקים לעצמם נדבך נוסף של כיסוי ביטוחי למשפחתם במקרה של פטירה.

יתרון נוסף של ביטוח חיים למשכנתא הוא שבעבור אנשים מסוימים, ביטוח זה יכול להיות אפשרות משתלמת יותר מביטוח חיים מסורתי. מכיוון שביטוח חיים למשכנתא מספק כיסוי רק ליתרת החוב של המשכנתא, הוא עשוי להיות יותר זול מפוליסות ביטוח חיים מסורתיות המספקות כיסוי רחב יותר. עובדה זו יכולה להפוך את ביטוח חיים למשכנתא לאופציה אטרקטיבית עבור אנשים ומשפחות הנמצאים בתקציב מצומצם או שאינם מעוניינים בכיסוי ביטוח חיים מקיף יותר.

שיקולים בבחירת ביטוח חיים למשכנתא

ישנם הרבה שיקולים שעמודים מאחורי בחירת ביטוח חיים למשכנתא. כאשר שוקלים אם לרכוש ביטוח חיים למשכנתא, חשוב להעריך היטב את האפשרויות הזמינות ולהשוות בין רמות הכיסוי הביטוחי והעלויות של החברות השונות. כמו כן, חשוב לשקול את המגבלות והחסרונות הפוטנציאליים של ביטוח מסוג זה, ולשקול האם זו הבחירה הנכונה לצרכים האישיים ולמצב הכלכלי שלכם.

יהיו השיקולים הכלכליים אשר יהיו, לדעתנו ביטוח חיים למשכנתא הוא חובה עבור כל אחד שיכול להרשות לעצמו לקנות דירה או בית. אנו חיים בזמנים רוויי טלטלות, עם יוקר מחיה שרק עולה, ורכישת ביטוח חיים למשכנתא הוא המהלך האחראי והנכון. יהיו העלויות אשר יהיו- הן עדיפות על האלטרנטיבה.

מחיר ביטוח חיים למשכנתא הוא לא כל כך יקר

המזל הגדול הוא שהרוב המכריע של פוליסות ביטוח חיים למשכנתא לא עולות יותר מדיי כסף. מכיוון שרוב בעלי המשכנתאות אינם נפטרים לפני פקיעת המשכנתא, הפוליסה אינה מהווה סכנה עבור חברות הביטוח ומחירי הבסיס אינם גבוהים - בייחוד ביחס לתשלומי המשכנתא. פרמיית הביטוח עולה עם גורמי סיכון כמו עישון, ספורט אתגרי, עודף משקל ומחלות רקע, אבל עבור רוב האנשים (גם עבור מעשנים), ביטוח חיים למשכנתא הוא לרוב במחיר שווה לכל נפש.

למידע נוסף על ביטוח חיים למשכנתא והשוואה בין אפשרויו ביטוח שונות לחצו כאן
crossmenu